Monday, January 3, 2011

Hari pertama semester baru..^__^..


 Assalamualaikum..hai..hai sumenya..arini hari pertama bermulanya kuliah di maktab(IPG) yang tercinta..sem ni nampaknya agak mencabar..dey menjahit..suka sangat..hope ak dapat kuasai cara-cara menjahit sepenuhnya..^__^..sekarang hidup ak kembali normal..malam tidur..siang berjaga..x cam cuti dulu..siang tidur...mlm pun tidur..ngeh3..result sem lepas pun alhamdulillah..meningkat..seperti biase setiap pagi dey perhimpunan..tapi hari ini xdey perhimpunan so ak pun menuju ke kelas yang tercinta..dalam perjalanan ak ke kelas..ak dey terfikir something..perjalanan dari asrama ke tapak perhimpunan agak jauh..xjauh pun sebenarnya..ada dalam beberapa minit..ape yang ak fikir..dey ke lift untuk perjalan kaki kat dunia ni..??..pagi2 da fikir benda yang bukan2..tapi itulah fungsi otak kita..hu..ak bukan malas nak jalan kaki..padahal memang malas pun..juz terfikir je kalau dey orang sakit kaki ke..terseliuh ke..x larat nak jalan ke..tempat tu tinggi sangat ke..ape2 yang ke la..ak pernah sakit kaki dulu..terasa jugak perit nak berjalan kan..tapi ade ke kemudahan lift pejalan kaki kat dunia ni..cam x logik lak kan..ak try la mencari kat google..haha..x jumpa..tapi ak jumpa sumthing yang menarik..maybe korang da tau da..tapi bagi ak benda yang baru..xpernah lagi jumpe benda nih..agak jakun di situ ye..ye..kalau orang ganu mesti cakap ak ni..darat ulu ping nguh mung..darat x darat..memang ak x pernah jumpa lagi...korang nak tau x pe bendanya..jawapannya lift basikal..lift basikal yang pertama dibina di Trondheim, Norway pada 1993..dan digunakan secara rasminya pada tahun 1998..kelajuan lift ini boleh mencecah 7 km sejam..


 ..kasut mahal ni..hu..

...idea yang baik bagi mengelakkan kemalangan bila naik bukit tyme gune basikal..
..ak pun selalu jatuh tyme nak naik bukit curam masa kecik2 dulu..

 ..mak cik ni rilek je naik atas lift walaupun xdey basikal...hehe..


ha..lupe nak bagitau..jum undi Duan Lang dalam contest Feel Free To Fly..undi tau..FFTF 038..korang undilah beliau..untuk mengundi sila klik di sini yer....^__^..

4 comments:

  1. @iekasub : he..tq iekasub..^__^..

    ReplyDelete
  2. kim awak telah di tag...
    meh usha kat sini...:D
    http://masterxstory.blogspot.com/2011/01/blog-aku-bukan-privasi-lagi.html

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...